Mike 10 månader

Idag blev Mike 10 månader. Han är 76 cm lång och vägde 10.670 g och huvud omf. 46cm så stor har han blivit. Han har växt ganska mycket på dessa två månaderna tyker jag. 3 cm längre och är 500 g tyngre än 8 månader kontrollen. Mössan börjar bli för liten och stl 74 kan han precis ha nu. Snart är han igen bebis längre. 

Han kan stå upp stadigt och kan ta några steg. Han förstår mer och mer när man pratar med honom. Som när man ropar på honom eller leker tittut och samma när man säger att det är mat. han älskar verkligen mat. Han har  5-7 tänder dem har inte vuxit ut helt några men dem är framme. Så det är 5 tänder som kommit samtidigt. Han härmar ljud. Sen igår när vi lyssna på Håka Hellström känn ingen sorg för mig i göteborg när han sjunger ahhhhh aaaa ahhh eller nått sånt då härma han det direkt. Hehhe det lät jätte gulligt.



Kommentarer
Postat av: a n n a h

Vi bor i lidköping, i västra götaland , ni då?

by the way ;) Vilka fina läppar barnen har, sååå söta .

2009-04-23 @ 23:53:57
URL: http://fiinafliickan.blogg.se/
Postat av: satja

Åh vad gullig han är!Sitter nu och tar en pause från lekandet med barnen. Vi har varit uppe sedan 05.30 och jag känner mig sååå sliten, som sagt det blev ju lite sent igår,det blir lätt så. Det är ju så mycket man vill göra på kvällen när barnen har gått och lagt sig, vara social med Kamau(min kille), plocka undan tvätt, disk,leksaker, läsa min mama tidning,titta lite på tv, läsa min mail osv listan är lång. Idag ska vi bara vara hemma då Kevin är ledig från förskolan. Han går bara tre dagar i veckan, Tis,ons,tor mellan 9-14, så idag blir det lek i sandlådan, kanske lite kakbak, men ska försöka dra ner på kakor och godis då jag har så många kläder som inte passar men men...ni får ha en underbar dag och jag hoppas att ni har lika fint väder som vi!kramiz

2009-04-24 @ 09:06:34
Postat av: frida

SV: ja jag förstår dig precis. Mike vakna vid 3 tiden för han somna innan han fick sin kvälls välling. Så det var inte så kul kan jag säga. Ja, liyah går samma tider på hennes dagis. Ja det finns jämt och göra tycker jag. detsamma! kram

2009-04-24 @ 09:10:26
URL: http://kitoko.blogg.se/
Postat av: martina

stora killen:) oj man ser jätte mycke liyah i honom när hon va i samma ålder :)

2009-04-24 @ 10:02:07
URL: http://demicorazon.blogg.se/
Postat av: dinah

awwwwwwwwwwww vilken sötis..jättestor grabbb han har blivit...lille söte mike <3







/ Dinah

2009-04-24 @ 11:28:15
Postat av: San

Så söt Mike är!

hoppas vi kan ses nån dag snart!

Puss<3

2009-04-29 @ 01:38:46
URL: http://www.mynameissan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0