090504

My god. Tiden går så fort och det händer saker hela tiden. Har inte alls haft tid att sitta här vid datorn. Plus att internetet knasar ibland. Men ska dra lite vad som hänte i slutet av förra veckan.

090430
Valborg var vi hemma. Vid 20.00 tiden lämna jag barnen hos mina föräldrar. Mike sov i vagnen när jag lämna dem. Dem gick direkt för att titta på Maj brasan. Jag gick Med Dina direkt för att ta tåget in till Ystad. Men där hände inget och vi var inte så smarta för vi visste inte vart maj brasan var. Vi gick och käka på MAX sen åkte vi hem igen. Vi spela lite Wii och hade trevligt. Sen kom Z&V och höll oss sällskap en stund.

090501
Dagen efter i fredags när jag hämta barnen var min syster där med hennes son och min kusin med hennes dotter och son. Så Liyah lekte med Nicole och Mike var inte på humör den dagen.. Han var trött när jag kom. Han kan ju gå nu så han blir så trött fort och då blir han knällg också. Sen är det nog tänderna som spökar också. Vi gick och åt glass på torget sen gick vi hem i den fina vädret.

090502
I lördags så var vi i Malmö. Leandry åkte på eftermiddag med barnen till farmor och farmors syster. Dem har han inte alls träffat mycket dem senaste månaderna. Så han kände ju inte igen dem alls. Han måste träffa dem några gånger i veckan för att han ska minnas en person. Mike var ledsen när Leandry skulle gå men sen tillslut gick dem ut en runda med honom tills han somna. Jag åkte med E in till Malmö och där var A,A och D med i bilen så vi var full bil. Vi hade fått Låna Silvas lägenhet där vi skulle sova. Vi kom dit och gjorde oss klara och sen gick vi ut. FÖrst vänta vi på bussen ett bra tag och sen hitta vi inte Club Mojito. Men det var mitt på Gustav Adolfs torg. Det var väldigt litet där och det var kankse 20 pers där. Men det var bra musik. Jag och Dina dansa lite medans vi vänta på dem andra som gick till en fest för att festa lite. Vi skulle möta dem på Donkan så vi beställde lite mat för vi var hungriga jag hade bara ätit två mackoer på hela dagen:/ När dem kom så mådde min ena kompis inte så bra då hon har magsår så vi kunde inte dra vidare till det stället vi skulle på så efter en lång stund kunde hon gå och Leandry fick ta på en taxi så vi kom hem så hon kunde få lägga sig. Hoppas det blir bätter nästa gång.

040503
Igår så hämta vi barnen och det hade gått väldigt bra. Men Mike hade varit lite fundersam över var han var när han vaknat. Mike är väldigt mammig. När jag är där så är det bara jag. Han vill att jag ska bära honom och det är lite svårt då han är väldigt tung. Men man får vänja av honom att han inte ska komma upp allt för ofta. För jag får väldigt ont i min rygg då. Han är så duktig på att gå han går mellan 15-20 steg helt själv nu. Han har så bra balans den pojken att det inte är klokt.
Ja, men sen när vi kommt hem till Tomelilla så gick vi direkt till Liyahs gymnastik uppvisning. Men jag hade tagit fel på en hel timme. Så dålig mamma man känner sig då. Förstår inte hur jag kunnat ta fel på tiden. Men hon fick vara med på avslutningen och det var hon nöjd med. Hon ska ju snart ha uppvsining med Dansen inne i Ystad och det ska vara flera föreställningar. Men synd va det och dum kände jag mig.

090504
Idag så har det varit så där. Det har varit dåligt väder och dålig stämmning här hemma. Mike har inte alss varait som han brukar. Han har varit små febrig och kastat okring sitt huvud och jag trodde det var öroninflammation. Men vi boka tid på Vårdecentralen och fick en tid inom en timme. Han lyssna på hjärtat och lungorna, titta i halsen, öronen och dem tog lite blod från sticket i fingret på honom. Lite röd var han på högra örat men så röd är man när man är förkyld. Annars var allt bra. Doktorn sa också att han inte har något allvarlit inflammation eller nått som man kan göra något åt. Men han har ett virus ungefär som förkylning och det kan sitta i länge. Men det är skönt att veta att det inte är något allvarligt men ändå att man inte kan göra något. Ja, Mollipect ska vi ge honom igen 3 ggr om dagen. Han tog det innnan han fick Ventilion. Jag har en flaska hemma så tur är. Så nu hoppas vi att det ska bli bättre annars ska vi komma tillbaka om en månad igen. Tycker så synf om Mike för han har varit så här i 4 månader nu. Hosta och blivit hes i halsen och ibland inte alls velat äta utan bara vilja dricka vällning. Det förstår man ju för välling är mycket lenare och godare än mat som man inte känner igen när man är sjuk och mår inte bra. Dessa 4 månader har varit ganska jobbigt från och till. Det är sina dagarn då han inte mår så bra och dem dagarn är inte alls roliga kan jag säga. Min kompis fick migrän när hon var med oss i några timmar. När vi var i malmö i onsdags. Tur att jag inte får det annars hade jag nog aldrig klarat av att vara 2 barns mamma.

Nu ikväll så har jag varit och tränat. Hade verkligen ingen lust då jag var så trött efter denna dagen. Men Leandry fick upp mig när jag vila och jag gick och träna och när jag kom hem hade han lagat mat. Taco blev det och det var så gott. Nu ska jag fläta honom och sen ska jag sova. God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0