090518

090515-090518

I fredags åkte jag till Ystad för att gå med Liyah på dansen. Dansen var inställd pga repetioner. Detta har jag inte blivit informerad om. Liayh var på dansen förra veckan fast på lördagen hon brukar ju dansa på fredagar. Men eftersom man själv kan välja vilken dag som passar bäst på veckan. Tisdag,Fredag eller Lördag så blev det Lördag den veckan. Har inte blivit informerade eller fått någon lapp vilket jag tycker är väldigt dåligt. Har fått en massa andra lappar att dem söker hjälpredor till uppvisningen och om man vill beställa en mjukis dress och dvd filmen som kommer att spelas in då dem dansar. Men inte hört något om repitioner. Leta efetr någon lapp på väggen om det men inte det heller. Sen var det en förälder till som också var som ett frågetecken. Men konstigt att alla anndra visste det utom vi. För Liyah har varit där varje gång. Dem lappar jag hitta på väggen var "SÖKER HJÄLPREDOR TILL SHOWEN". Men sen när jag gick in i den ensa dans salen för Mike tralla in där fort som attan där fanns ju en massa speglar så fick han tag på en lapp där det stod "Komihåg! Säga till om repitionerna gå in på hemsidan och kolla. Höra så alla fått lapp" Men detta har inte jag alls fått reda på. Jag tror att det är få som fått reda på det men efetrsom vi inte bor i Ystad och känner fler som går där så har dem som kännervaranndra informerat varanndra och har anndra barn som också går där fått reda på det. Men jag var så irriterad den kvällen. hela eftermiddagen och kvällen var förstörd. Liyah brydde inte sig så värst mycket för hon kolla lite på när dem äldre repiterade, men den anndre flickan börja gråta och ville inte gå där ifrån för hon skulle minsann dansa. Hade Liyah blivit ledsen hade jag blivit ännu argare. Det brukar alltid sitta någon inne på kontoret men inte ens där fanns det någon i fredags. Senare på kvällen så kom Z efter hennes jobb och vi hyrde film. Blindness hette den. Det var väldigt bra men ja slutet var väl så där.

I lördags så stor städa jag klart från i fredags när jag börja med städningen. Sen tvätta jag också. På kvällen så kom Leand bror, min kusin S på middag. Jag gjorde Tacos. Senare på kvällen kom Z och C och vi titta på Melodi festivalen som jag inte är så förstjust i. Men detta året verka vara bra för jag har hört lite låtar som skulle vara med. Och från början när jag hörde det Norska bidaret har jag tyckt den var bäst. Så detta året har det varit riktigt bra bidrag från den som kom viadre tycker jag det ska vi inte klaga på. Det var nog 10 år sedan det var så här bra. Men rätt låt vann helt klart:)

Igår så slappa jag mest. Var hos mina föräldrar ett atg sen var jag ute och gick en runda med Z och Mike i vagnen. Mike var väldigt ledsen så jag fick gå hem och Mike fortsatte att vara ledsen här hemma. Men efter alvedonen så somna han nästan direkt. Det var nog en tand som är på väg. Såg imorse att det stack ut något från vänstara sidan om vänster tanden. Så sju tänder har han nu som man ser sticker ut. Den åttonde är också på gång men den kommer säkert snart den också. Hela dagen idag har han också varit lite snällig. Svårt när han vilat och när han somna nu ikväll. Vaknar till och sen somnar om. Fixa med korgen till Mikes vagn också så nu är den fixad. Annars har vi bara tagit det lungt. Har haft så ont i huvudet nu några dagar och sen har jag haft ont i halsen ochså och näsan varit snuvi på kvällen. Men idag nu på kvällen så känns det bättre. Hoppas jag inte blir sjuk bara. Vi har ju planerat att åka till Tosselilla på lördag. Så vi får vara friska då:) Ska gå och sova snart också. Men det är svårt eftersom man kännt sig lite häning och sjuk och det försvinner då blir man så pigg. Imorgon ska Liyah på dagis sen ska jag med Mike på BVC. god natt

Kommentarer
Postat av: Lina - Blivande mamma <3

Jo jag går ju fortfarande i skolan och kommer ha ca 2 månader "fritt" sen innan den kommer ut. Usch vad jobbigt att gå upp så mkt o samla på sig så mkt vätska, blev det så båda gångerna? Jag har bara gått upp några enstaka kilo än så länge så jag håller tummarna för att jag inte kommer explodera om några veckor! :) Jo jag är redan orolig för att tiden ska gå för fort och man inte ska hinna med när den växer upp. Kram

2009-05-19 @ 08:36:37
URL: http://vackertliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0